close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יועץ מס

מערכת שורשכב סיוון, תשעה09/06/2015

מהו תפקידו של יועץ מס והאם אתם צריכים אחד?

תגיות:
ישנם בעלי מקצוע שכל בעל עסק או בעל חברה קטן, בינוני וגדול חייב להכיר. יועץ מס הוא האדם הנכון שיעשה לכם סדר בכל הקשור לחשבונות פקודות המס, ואף יועץ מס מייצג נישומים שונים אל מול רשויות המס. יועצי המס כיום נקראים סוג של "עורכי דין"בכל הקשור למס, כמובן ללא ידע משפטי וכמובן ללא יכולת לעמוד בפני בית משפט ולטעון טיעונים משפטיים, אך הם אלה שייצגו אתכם מול רשויות המס ויתנו לכם לישון בשקט.

מה ההבדל בין רואה חשבון ליועץ מס?
הרבה אנשים מתבלבלים מעט בין השניים, שהרי בטיפול בעצמאים אין שוני ממשי בניהם, אך העבודה היא דומה לחלוטין בניהם. אז בואו נעשה סדר ונראה מה ההבדלים בניהם:

יועץ מס, תפקידו – פתיחת תיקים, ייצוג במוסדות, מס ערך מוסף, ייצוג מול ביטוח לאומי ומס הכנסה, הגשת הצהרת הון , הגשת דו"ח שנתי ומשכורות לעובדים.

רואה חשבון תפקידו –הוא בעצם נותן את אותם שירותים של יועץ מס, אך שכר הטרחה אצל רואה חשבון הם יקרים יותר ביחס ליועץ מס. בין היתר רואה חשבון מורשה לערוך מאזן של חברה בע"מ ובכן לחתום על מאזן של חברה בע"מ לעומת יועץ מס שאינו מורשה לחתום על מאזני חברה.

יועץ המס עובד ומכיר בשטח את הנפשות הפועלות במס הכנסה וביטוח לאומי ומכיר היטב את דרך פעולתם של מוסדות ציבוריים אלו. כמוכן,הוא יכול לטפל בכל הקשור להחזרי מס לשכיר בדרך מהירה יותר. במצבים בהם הנכם זקוקים לקבל החזרי מס – יועץ מס יוכל לבצע עבורכם את העבודה הטובה ביותר מאשר שתפעלו באופן עצמאי, אם כך אין ספק כי שירותיו הינם יעילים ביותר במצבי אלו. מעבר לכך, אם מדובר בהנהלת חשבונות של חברה בע"מ,יועץ המס בקיא בכל הקשור להכנת הנהלת החשבונות והכנת הדוחות עד לביקורת של רואה חשבון, לאחר הכנת הדוחות, רואה חשבון מכין את דוח המאזן של החברה ובכן את דוחות רווח והפסד של החברה.

כיצד בוחרים יועץ מס מקצועי ומיומן?
לפני שבוחרים יועץ מס, תוכלו לעזר במכרים או בחברים בעלי עסקים, שיוכלו להמליץ לכם על יועץ מס מיומן ובעל ניסיון. בכל מקרה, תוכלו לבצע סקר שוק קצרצר בכדי לעמוד את המחירים, אך בד בבד רצוי שלא להתפשר על מיומנותו וניסיונו של אותו בעל מקצוע, שהרי רק בעל מקצוע בעל ניסיון רב יוכל לסייע לכם להגיש את דוחות החברה בצורה המקצועית ביותר. מעבר למקצועיות, בדקו אם יש לכם כימיה אם אותו יועץ המס, שהרי בסופו של יום תצטרכו להיות בקשר שבועי או חודשי עם אותו אדם, לכן חשוב לבחור ביועץ אדיב ובעל יחסי אנוש מעולים כדי שתוכלו ליהנות מחוויית שירות יוצאת דופן.

לפרטים נוספים אודות יועץ מס מקצועי לעסק שלכם: http://www.tax-hm.co.il
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה